نانوپلاس

آبکاری لوستر در تهران

معرفی آبکاری لوستر در تهران : یکی از مهم ترین ویژگی های لوستر ها، زیبایی و درخشندگی آنها است. به این ترتیب برای این که بدنه لوسترهای فلزی همیشه درخشندگی داشته باشند، فرآیندی به نام آبکاری روی آنها انجام می شود. یکی از بهترین مراکز آبکاری لوستر در تهران، نانو پلاس است. این مرکز با به کار گیری بهترین تکنولوژی های روز دنیا، لوسترهای فلزی را به بهترین شکل آبکاری می کند. در حال حاضر آبکاری لوستر در غرب تهران و بسیاری از نقاط دیگر انجام می شود.  در ادامه کارشناسان ما شما را با تکنیک آبکاری و انواع روش های آن آشنا می کنند.

آبکاری لوستر در تهران
آبکاری تزئینی لوستر | آبکاری لوستر در تهران

آبکاری لوستر چیست

آبکاری به منظور رسوب دادن طلا، نقره یا نیکل به روی فلزات انجام می شود. این روزها آبکاری لوستر در تهران در مقایسه با زمان های گذشته پیشرفت زیادی داشته است. آبکاری الکتریکی از جدیدترین انواع آبکاری است و برای ایجاد پوشش های محافظ مانند اکسید آلومینیوم، کروم یا کادمیم روی قطعات فلزی به کار می رود. در آبکاری الکتریکی به خاطر عبور جریان مستقیم از یک الکترولیت، فلز محلول در آن روی کاتد رسوب می کند. در نتیجه مقداری از آند به محلول وارد می شود و الکترولیت ثابت می ماند.

انواع آبکاری برای بدنه لوستر

آبکاری لوستر در تهران به روش های مختلفی انجام می شود. هر کدام از این روش ها با مواد خاصی انجام می شوند. در ادامه انواع روش های آبکاری برای وستررا معرفی می کنیم.

  • نیکل براق: نیکل در اصطلاح به عنوان مادر آبکاری شناخته می شود. در حقیقت بعد از این که کار تمیز کاری قطعات انجام شد، آبکاری با نیکل انجام می شود. نیکل جلای خاص و پوشش محکمی به بدنه لوستر می دهد.
  • آبکاری صدفی: آبکاری صدفی در حقیقت همان آبکاری نیکل ولی از نوع مات است. این آبکاری یکی از بهترین انواع آبکاری لوستر در شرق تهران است و مهم ترین هدف آن زیبایی بیشتر لوستر است. یکی از نکات قابل توجه این است که نیکل مات مانند نیکل براق، دارای کاربردهای مختلفی است.
  • آبکاری کروم: کروم به تنهایی برای ساخت قالب کاری مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از کروم بر روی نیکل، نیکل جلوه خاصی پیدا می کند و همچنین موجب ضخامت قطعه تا چند سال می شود.
  • آبکاری طلا: آبکاری لوستر در تهران با طلا، یکی از رایج ترین انواع آبکاری است؛ چون رنگ طایی رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است. در مرحله اول از آبکاری طلایی، لوستر را با نیکل آبکاری می کنند. در حقیقت بعد از این که لوستر با نیکل براق و نیکل صدفی آبکاری شد، با طلا آبکاری می شود.
  • آبکاری مس مشکی: آبکاری لوستر در تهران با مس مشکی، یکی دیگر از انواع آبکاری در تهران است. این آبکاری با پوشش یک لایه مس و اکسید کربن و سپس با کمی پرداختکاری و پوشش کلیر انجام می شود.
  • آبکاری زرد: در آبکاری زرد مانند آبکاری طلا و نقره، لوستر اول با نیکل و سپس با رنگ زرد آبکاری می شود.
آبکاری لوستر در تهران
آبکاری تلفیقی لوستر | آبکاری لوستر در تهران

سوالات متداول در مورد آبکاری لوستر

  1. مهمترین موارد استفاده از آبکاری الکتریکی چیست؟

به وجود آوردن پوشش های تزئینی و محافظ یکی از مهمترین موارد استفاده از آبکاری الکتریکی است.

  1. تفاوت آبکاری آنادیز و آلوادین چیست؟

آبکاری آنادیز آبکاری روی آلومینیوم غیر هادی است در حالی که آبکاری آلوادین روی آلومینیوم هادی است.

جمع بندی

آبکاری لوستر در صنایع روشنایی، از آبکاری نوع تزئینی است. هدف از انجام این آبکاری، ایجاد لایه ای برای زیبایی و براق شدن لوستر است. ممکن است برای بسیاری از افراد سوال باشد که برای آبکاری لوستر در جنوب تهران به کجا مراجعه کنند. نانو پلاس با ارائه خدمات گسترده، در همه نقاط تهران در حال فعالیت در این زمینه است.

برای اطلاع از مکان های مورد نظر برای آبکاری لوستر در شهرستان و نقاط مختلف تهران، می توانید از کارشناسان ما در نانو پلاس کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ۳ مزیت آبکاری لوستر