نانوپلاس

بررسی ارزش خرید جواهرات آبکاری شده!

آیا جواهرات آبکاری شده با طلا ارزش خرید دارند؟

آبکاری از جایی شزوع به رشد کرد که صدها هزار سال است که بشر شروع به خلق و ساخت جواهرات کرده است ، از عاج، استخوان و پوست حیوانات گرفته تا خز، صدف، چوب و سایر منابع طبیعی، مردم خود را با زیورآلات مزین کردند. اعتقاد بر این بود که جواهر فروشی (این مرجعی است که در صورت اهمیت آن دریافت نمی شود) از صاحب آن محافظت می کند، از انرژی ناخالص یا ارواح نامقدس جلوگیری می کند، نه فقط برای تزئین.

مصر باستان بدون شک برجسته ترین تولیدکننده جواهرات بود – بیشتر به این دلیل که آن ها باید سنگ معدن را کشف می کردند. آن ها با استفاده از فناوری مدرن، استخراج فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی و تولید دستبند و تسمه را آغاز کردند. بلافاصله پس از آن، مصریان شروع به افزودن جواهرات و ترکیب آن ها با دستبندها، حلقه ها و گردنبندهای طلایی کردند تا بر ثروت خود تأکید کنند. از این رو، حتی امروزه سال ها بعد، ما زیور آلات طلایی را به عنوان نمادی از تجمل، موقعیت اجتماعی و رفاه درک می کنیم. امروزه به نظر می رسد که جواهرات با روکش طلا زرد و سفید در سراسر جهان رواج دارد، اما برخی از مردم در کیفیت جواهرات با روکش طلا شک دارند. اما بیایید قلعه را نگه داریم و از طریق جواهرات با روکش طلا فکر کنیم. ما باید سوالات سختی را بپرسیم مانند: روکش طلا چیست؟ آیا روکش طلا واقعی است؟

آبکاری

در نهایت:

جواهرات با روکش طلا چیستند؟ و چرا ما در حال خرید جواهرات روکش طلا هستیم؟

به نقل از “فرهنگ لغت انگلیسی کالینز”: روکش طلا چیز خاصی است که با یک لایه طلا پوشانده شده است. گسترش – روکش طلا به طور گسترده ای در شیمی، شاخه های فناوری اطلاعات ، الکترونیک، نجوم، پزشکی، صنایع تزئینی و – البته – جواهرات استفاده می شود. روکش طلا بسیار محبوب است زیرا ارزان تر از ساختن چیزهایی از طلای خالص و جامد در عین ظاهر دقیق است. این امر باعث می شود فلزات ارزان قیمت (مانند نقره، فولاد) دقیقاً شبیه طلای جامد به نظر برسند در حالی که می توانند با کسری از هزینه عرضه شوند. علاوه بر این، روکش طلا به دلیل عدم اکسیداسیون، خوردگی را بسیار مهار می کند – از همه فلزات کمترین واکنش پذیری را دارد. این بدان معناست که در برابر رطوبت و درجه حرارت بالا نفوذ ناپذیر است. طلا در بسیاری از محیط ها به خوبی حفظ می شود و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ذوب نمی شود. علاوه بر این ، این فلز چسبندگی رنگ را تشویق می کند، که در صنعت هنر بسیار مهم است.

داستان مشابه در مورد جواهرات – گردنبندهای تکه ای و فولادی، آویزها، گوشواره ها و حلقه های علامت دوام، ظاهر لوکس و جلوگیری از خوردگی را به دست می آورند. حتی اگر بخواهیم قسمتهای خاصی از جواهرات را لحیم کنیم، دانستن اینکه طلا قابلیت لحیم پذیری را افزایش می دهد ، آرامش بخش است. بنابراین، ما به وضوح می بینیم که معنی طلا برای صنعت بسیار مهم است زیرا بسیاری از ویژگی های طلای جامد را با کسری از هزینه ارائه می دهد.

به توجه داشته باشید که جواهرات با روکش سفید یا جواهرات با روکش طلا را تقلبی نگذارید – این تقلبی نیست، این فرایندی است که از طلا کمتر استفاده می کنید تا ظاهر مشابهی را با هزینه ای نسبتاً کم ارائه دهید. کیفیت جواهرات با روکش طلا چقدر است؟ آبکاری طلا چگونه انجام می شود؟

برای پاسخ به سوال “آیا روکش طلا خوب است؟”، اجازه دهید نگاهی اجمالی به فرایند روکش طلا بیندازیم. قبل از شروع روکش طلا، باید مطمئن شویم که سطح ما برای آبکاری مناسب است. برخی فلزات، از جمله خود طلا، لایه های طلا را نمی پذیرند. اگر به ما اطمینان داده شود که مواد زیرین ما برای روکش طلا مناسب است، می توانیم کل فرایند را شروع کنیم:

  • سطح را آماده کنید – باید از بالاترین پاکیزگی برخوردار باشد ، بنابراین هرگونه کثیفی ، زنگ زدگی، روغن و غیره باید پاک شود. ما این کار را با پرداخت با حلالها ، سندبلاست و حمام اولتراسونیک اسیدی انجام می دهیم.
  • تمیز کردن و شستشو – اکنون زمان آن رسیده است که خاک میکروسکوپی را بخارپاشی یا برقی کنید. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که صفحه طلا ما در مکان های خاصی سقوط نمی کند. تمیز کردن بخار روغن، گرد و غبار و سایر خاک های باقی مانده را پاک می کند.
  • لایه ضربه – که به آن “لایه فلش” نیز گفته می شود ، یک لایه نازک از آبکاری نیکل با کیفیت بالا را به فلز پایه می چسباند. این کار برای بهبود پیوند بین سطح زیرین و آبکاری انجام می شود. پس از ضربه زدن، آبکشی دیگری انجام می شود.
  • کت پایه – اگر از روکش زیر طلا استفاده می شود، معمولاً نیکل است اما GLD هرگز نیکل استفاده نمی کند. در عوض ما از فرایند خود استفاده می کنیم که سطح بالاتری از طلا را بدون متوسط ​​بودن نیکل تضمین می کند.
  • پوشش نهایی – با کنترل زمان، دما و ولتاژ، قطعه در محلول آبکاری غوطه ور می شود تا یون های طلا را که روی سطح نمایان می شوند، جذب کند.
  • شستشو و خشک شدن – پس از پوشش نهایی، آبکاری طلا می تواند با آبکشی اجناس به پایان برسد و خشک شود.

همانطور که می بینید، کل فرایند بسیار پیچیده و دقیق است، بنابراین کیفیت جواهرات با روکش طلا – بدون هیچ گونه تردیدی – بسیار بالا است. فقط می توان گفت که روکش طلا خوب است، وقتی با دقت و بدون برش گوشه مانند افزودن نیکل انجام شود.

آیا روکش طلا واقعی است؟ و آیا ارزش خرید آن را دارد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم – روکش طلا فرایندی است که بسیار متفاوت از تزئینات اولیه طلا است. جواهرات با روکش طلا چیست؟ قطعاً یک مورد طلای خالص نیست. ما نمی توانیم بگوییم که معنای روکش طلا برابر با طلای خالص است، اما می توانیم بگوییم که طلای واقعی بر روی جواهرات اندود شده است که ظاهر آن با کسری از هزینه ظاهر می شود. به عنوان مثال، با توجه به اینکه یک طلای جامد نیست – قیمت جواهرات با روکش طلا به ترتیب ارزان تر است. طلای ۲۴k – که به عنوان “۱۰۰٪ طلا” تعریف شده است ، با قیمت ۴۱.۵ دلار در گرم ثبت می شود. بررسی سریع بازار: زنجیر طلا کوبی پیوندی کوبا ۴۰۰ دلار یا بیشتر هزینه دارد، در حالی که قیمت مدل مشابه ، اما با روکش طلا از ۷۹ دلار به بالا به فروش می رسد. می توان نتیجه گرفت که جواهرات با روکش سفید تا ۵ برابر ارزانتر از طلا هستند. اگر این قطعه به درستی ساخته شده باشد، خریدار می تواند از ظاهری بسیار زیبا و شبیه به ساختار طلای جامد انتظار داشته باشد و برای هیچ کس غیر از جواهرساز با کیت آزمایش قابل تشخیص نیست. با توجه به تفاوت قیمت، جواهرات با روکش طلا بر جواهرات رنگی ترجیح داده می شود که اغلب دارای رنگی بسیار متفاوت از طلا و بسیار ارزان تر از سرمایه گذاری ۵ برابر یا بیشتر در خصوص طلای جامد هستند، اگر ممکن است این قطعه در مجموعه شما گذرا باشد.

با توجه به موارد فوق – یعنی ارزش جواهرات با روکش طلا بدیهی است که کمتر از قطعات طلای خالص است. همانطور که قبلاً نشان داده شد، ممکن است ارزش پایین تر باشد، اما قطعات با قیمت قابل توجهی کاهش می یابد. این واقعیت واحد، مالک را در برابر سرقت، از دست دادن، یا خسته شدن از قطعه یا کهنه شدن محافظت می کند. نانوپلاس کاملاً از روند کار اطمینان دارد و قطعاتی را برای شما آماده می کند که به همان اندازه واقعی و با قیمت های پایین تر ظاهر می شوند. در نهایت، ما پشت کار خود با ضمانت مادام العمر ایستاده ایم. جواهرات با روکش طلا تقلبی نیستند – طلای واقعی مواد دیگری را پوشش می دهد تا در هزینه و ریسک شما صرفه جویی شود. اگر تصمیم دارید همه چیز را برای طلای جامد خریداری کنید، ما شما را گرفتیم و همه قطعات ما را می توان در طلای جامد خریداری کرد.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.