نانوپلاس

معرفی مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج

مرکز آبکاری نانو در تهران، البرز و  کرج: آبکاری نانو چیست؟ چرا وسایل را آبکاری نانو می‌کنند؟ و مرکز آبکاری نانو چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب به بررسی این سوالات می‌پردازیم و در پایان یک مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج را معرفی خواهیم کرد. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

تکنولوژی آبکاری یک صنعت قدیمی است که در گذشته‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گرفته و به مرور زمان دچار پیشرفت‌های چشمگیری شده است. یکی از پیشرفت‌های مهم این صنعت، ترکیب تکنولوژی‌ آبکاری و علم نانو با یکدیگر است. به طوری که می‌توان تعریف تازه‌ای برای آبکاری نانو ارائه داد. در آبکاری نانو، یک پوشش از فلز مورد نظر، با طول و عرض معمولی ولی با ضخامت نانو، روی سطح مورد نظر رسوب می‌کند. این نانو پوشش، ویژگی های تازه‌‌‌ای در جهت بهبود خواص فیزیکی، به سطح مورد نظر می‌دهد.

مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج
مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج

آبکاری نانو چگونه انجام می‌شود؟

آبکاری نانو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش های معمول، آبکاری الکتریکی است که در آن، برای رسوب دادن اتم‌های فلز مورد نظر بر روی سطح ماده،  از انرژی الکتریکی بهره می‌گیرند. در این روش، یک سلول الکترولیتی با دو قطب مثبت و منفی وجود دارد که در قطب مثبت، از فلزی که بتواند الکترون آزاد کند استفاده شده و در قطب منفی نیز، ماده‌ای که می‌خواهیم آبکاری شود، قرار می‌گیرد. این قطب‌‌ها در یک محلول رسانا به نام الکترولیت قرار گرفته‌اند.

عملکرد سلول‌های الکترولیتی بدین صورت است که، اتم‌ها در قطب مثبت الکترون‌هایشان را از دست میدهند. این الکترون‌های آزاد از طریق محلول به سمت قطب منفی رفته و با احیا کردن یون‌های فلزی موجود در محلول، آن‌ها را به صورت اتم‌های فلزی، روی ماده رسوب می‌دهند. ابن فرایند تا جایی که یک لایه از فلز با ضخامت نانو متر روی سطح ایجاد شود، ادامه می‌یابد.

مرکز آبکاری نانو
مرکز آبکاری نانو

خصوصیات مواد آبکاری نانو شده

از آبکاری نانو گاهی برای ایجاد ارزش در وسایل استفاده می‌شود. برای مثال آبکاری جواهرات و زیورآلات نقره‌ای با لایه‌ای از طلا، به همین منظور است. گاهی نیز برای تغییر در خواص فیزیکی مواد، از آبکاری نانو استفاده می‌کنند. مثلا از آنجا که واکنش‌های بین عوامل محیطی و فلز آهن، باعث پوسیدگی آن می‌شود، از آبکاری نانو برای افزایش مقاومت آهن نسبت به خوردگی کمک می‌گیرند. و یا برای افزایش مقاومت مواد نرم نسبت به فشار، آن را آبکاری نانو می‌کنند تا علاوه بر حفظ انعطاف پذیری، محکم‌تر شوند. از دیگر دلایل استفاده از آبکاری نانو می‌توان به ایجاد مقاومت دمایی و مقاومت الکتریکی اشاره کرد.

فلزهای به‌کار رفته برای آبکاری نانو باتوجه به ویژگی‌ای که مد نظرتان است، انتخاب می‌شوند. از این فلزات می‌توان به نیکل، کروم، روی، قلع، مس و حتی طلا، و یا ترکیبی از این فلزات به صورت آلیاژ، مانند روی – نیکل،‌ برنز و … اشاره کرد.

مرکز آبکاری نانو
مرکز آبکاری نانو لوستر

مرکز آبکاری نانو چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک مرکز آبکاری نانو باید بتواند خدمات آبکاری وسایل را با بهترین کیفیت ارائه دهد. چراکه وجود هرگونه خراش و یا اشکالی حین روند آبکاری یا پس از آن، عمر آبکاری را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و نیروهای با تجربه و ماهر، از دیگر ویژگی‌های یک مرکز آبکاری نانو با کیفیت است.

اگر به دنبال یک مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج هستید که بتواند خدمات آبکاری نانو را باکیفیتی مثال زدنی ارائه دهد و نمونه کارهای زیادی نیز داشته باشد، مجموعه‌ی نانو پلاس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با مشاوره رایگان با متخصصان نانو پلاس، از خدمات آن مطلع شوید و با دیدن تصاویر و نمونه کارهای انجام شده، از کیفیت کار این مجموعه اطمینان حاصل کنید.