نانوپلاس

چرا روکش نقره بسیار محبوب است؟

روکش نقره یک انتخاب بسیار محبوب برای بسیاری از صنایع از جمله پزشکی، الکترونیک، مخابرات، خودرو و بسیاری دیگر است. آبکاری نقره دارای خواص ضد گالینگ عالی، روانکاری بالا، محدوده وسیع دمای کار، مقاومت در برابر خوردگی خوب و رسانایی استثنایی است ، نقره یکی از رایج ترین فلزات است که برای آبکاری در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای ویژگی های مفید فراوانی است به علاوه این که زیست سازگار است و ذاتاً در برابر باکتری ها مقاوم است. نقره همچنین بسیار انعطاف پذیر است که آن را به یک انتخاب عالی برای دستگاه های حافظه دار و ابزارهای با دقت بالا تبدیل می کند.

مزایای انتخاب روکش نقره برای کاربردهای پزشکی شما چیست؟

روکش نقره

قابلیت تولید نقره آسان است و به سایر فلزات می چسبد یا به آن ها متصل می شود.  زیست سازگار این ماده قادر است بدون ایجاد واکنش منفی (یا حساسیت زا) با بدن انسان در تماس باشد. نقره ضد میکروبی یا ضد باکتری ذاتاً دارای ویژگی هایی است که آن را در برابر میکروب ها و رشد باکتری ها مقاوم می کند. استفاده از مواد روکش شده ایمن تر و بهداشتی تر برای استفاده. نقره مقاوم در برابر خوردگی در برابر خوردگی مقاوم است که به افزایش طول عمر اجاق آبکاری شده کمک می کند. نقره سطح روان کننده یک پوشش ضد تشنج و ضد گال روی قسمت فلزی ایجاد می کند که اجازه می دهد آزادتر حرکت کند. هدایت الکتریکی بالا جریان کارآمد الکتریکی را افزایش می دهد که می تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. نقره حتی اگر مخدوش شود، هنوز خواص رسانایی الکتریکی عالی خود را حفظ می کند. هدایت حرارتی بالا باعث می شود که گرما در محیط های خلا خوب پخش شود. نقره با انعکاس نور بالا دارای بالاترین میزان انعکاس نوری از هر فلز است که آن را برای مواردی مانند لیزرهای طبی ایده آل می کند. نقره مقرون به صرفه یکی از ارزان ترین فلزات گرانبها است و انتخاب آن نسبت به سایر فلزات گرانبها مانند طلا یا پالادیوم می تواند در هزینه شما بسیار صرفه جویی کند.

رایج ترین انواع کاربردهای پزشکی روکش نقره در چه مواردی استفاده می شود؟

آبکاری نقره دارای ویژگی های مفید بسیاری است که کاربردهای پزشکی متعددی و روش های مختلف استفاده از نقره در هر کاربرد وجود دارد، مانند:

  • مخاطبین باتری
  • کاتتر
  • اتصالات
  • پین های تماس
  • ابزارها و اسکنرهای آندوسکوپی و آرتروسکوپی
  • فورسپس
  • مانیتورهای گلوکز
  • پمپ های انسولین
  • لیزرهای پزشکی
  • دستگاه های MRI
  • سیم پیچ ها و تقویت کننده های RF (فرکانس رادیویی)
  • دستگاههای فرسایش RF
  • گوشی های پزشکی
  • سوئیچ ها
  • و خیلی موارد بیشتر!

قطعات UC چگونه می توانند به شما کمک کنند؟

ما طیف وسیعی از فرایندهای اتمام را ارائه می دهیم، از جمله روکش ها و روکش هایی که برای جلوگیری از ایجاد گال و یا بهبود مقاومت در برابر خوردگی جزء تیمار طراحی شده اند. همه با خلا سازگار هستند و به شیمی فرآیند خاص شما وابسته هستند.

فرآیندهای پوشش و روکش ما شامل موارد زیر است:

  • آبکاری نقره ای (-A/-NA)
  • روکش طلا (-AU/-NAU)
  • آبکاری نیکل (-K/-NK)
  • پوشش MoS2 (-C/-NC)
  • پوشش WS2 (-W/-NW)
  • پولیش الکتریکی (-EP/-NEP)

راه های زیادی برای محافظت از تجهیزات مهم وجود دارد. به تازگی، یک فرآیند جدید به نام آبکاری نیکل بدون الکترولس به جایگزینی محبوب برای آبکاری الکترولیتی تبدیل شده است. بر خلاف آبکاری الکترولیتی استاندارد، آبکاری نیکل بدون الکترود از یک فرآیند شیمیایی برای صفحات شی استفاده می کند. به جای اجرای جریان، کل جسم را در مخلوط شیمیایی خاصی غسل می دهند که به هر ذره قطعه می رسد، صرف نظر از شکل یا اندازه. در نتیجه روکش یکنواخت تر و یکدست تری وجود دارد که تجهیزات شما را از خوردگی و سایش محافظت می کند. اگر وسایلی دارید که نیاز به آبکاری دارند، آبکاری نیکل بدون الکتریک ممکن است راه حلی باشد که شما نیاز دارید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا شرکت ها آن را برای نیازهای آبکاری خود انتخاب می کنند.

  1. بهبود مقاومت در برابر خوردگی

دلیل اصلی وجود آبکاری نیکل از هر نوع، کمک به محافظت از چیزهای مهم در برابر خوردگی و مقاومت است. به دلیل نحوه استفاده از آبکاری نیکل بدون الکتریسیته، در واقع روکش ثابت تری را در کل سطح باقی می گذارد. نتیجه یک آبکاری یکنواخت تر است که مقاومت خوردگی را برای کل قطعه بهبود می بخشد.

  1. تقریباً هر چیزی را پوشش خواهید داد

هرچه تجهیزات تخصصی تر می شوند، اشکال استاندارد کمتر رایج می شوند. نتیجه تکنیک های آبکاری است که همیشه تمام سطح را به طور یکنواخت و یکنواخت نمی پوشاند. با این حال، با آبکاری نیکل بدون الکترو، می توانید آبکاری مناسب را در تمام سطح، صرف نظر از شکل، بدست آورید. بنابراین چه یک تکه فلز مسطح باشد و چه یک قطعه پلاستیکی پیچیده، می توانید آبکاری تهیه کنید که همه چیز را پوشش دهد.

  1. صرفه جویی در هزینه

یکی از بهترین و فوری ترین دلایلی که مردم آبکاری نیکل برقی را انتخاب می کنند این است که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. از آنجا که کل فرایند مبتنی بر مواد شیمیایی است، برای ایجاد تغییرات نیازی به انرژی ندارد. این باعث می شود که این فرایند در ابتدا گرانتر نباشد در حالی که هنوز آبکاری با کیفیت را ارائه می دهد.

آبکاری نیکل بدون الکترولس نیز در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود زیرا پوشش مقاوم تر به معنای محافظت طولانی تر و بهتر است. از آنجا که خوردگی می تواند در هر نقطه ضعف شروع شود، مهم است که هر قسمت پوشانده شود. و وقتی همه چیز دارای روکش یکنواخت باشد، به معنی مقاومت بهتر برای مدت طولانی تری است.

  1. مقاومت در برابر آب

در حالی که ما اغلب به نیکلکاری به دلیل قابلیت محافظت در برابر خوردگی فکر می کنیم ، برای محافظت از فلزات و پلاستیک ها در برابر آب نیز مفید است. بار دیگر، فرآیند شیمیایی آبکاری نیکل بدون الکتریسیته باعث یکنواخت شدن می شود، به این معنی که تجهیزات شما دارای پوشش قوی تر و مقاوم تری هستند که از خوردگی و آب محافظت می کند. این امر به ویژه برای محصولاتی که در آب یا با آب کار می کنند بسیار مهم است.

آبکاری الکترولیتی از دیرباز استاندارد پوشش تجهیزات و قطعات بوده است، اما دارای اشکالاتی است. این یک روش مقرون به صرفه برای پوشاندن چیزهای معمولی مانند ورق فلزی است، اما دارای معایبی نیز می باشد ، به ویژه هنگامی که به اشیاء با شکل نامنظم می آید. اگر برای محافظت از تجهیزات خود به وسیله ای مقرون به صرفه نیاز دارید ، آبکاری نیکل بدون برق ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

و برای پایان

آبکاری یک فرایند هیدرولیز است که برای تزئینات معماری خاص رایج است و فلز را با یک لایه نازک از فلز دیگر می پوشاند. در کل دو نوع فرآیند آبکاری وجود دارد:

  • آبکاری عادی – این فرایند شامل عبور جریان الکتریکی از محلول به نام الکترولیت است. این کار با فرو بردن دو پایانه به نام الکترود در الکترولیت و اتصال آنها به یک مدار با باتری یا منبع تغذیه دیگر انجام می شود. الکترودها و الکترولیت ها از عناصر یا ترکیبات با دقت انتخاب شده ساخته می شوند. هنگامی که الکتریسیته از مدار ساخته شده عبور می کند، الکترولیت تقسیم می شود و برخی از اتم های فلزی موجود در آن در یک لایه نازک در بالای یکی از الکترودها قرار می گیرند. هنگامی که این کار انجام می شود، آبکاری می شود.
  • آبکاری الکترولس – شامل چندین واکنش همزمان در محلول آبی است که بدون استفاده از نیروی الکتریکی خارجی رخ می دهد. آبکاری نیکل نمونه ای از روش رایج آبکاری بدون الکترود است.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.