نانوپلاس

چگونه جواهرات آبکاری شده با طلا را از تیره شدن محافظت کنیم؟!

با این راهنما قطعات خود را برای سال ها عالی نگه دارید. در این نوشته خواهیم دید که چرا جواهرات با روکش طلا خدشه دار می شوند؟ و همچنین چگونه جواهرات با روکش طلا را به صورت استراتژیک ذخیره کنید! با نانوپلاس همراه باشید!

عمر جواهرات با روکش طلا چقدر باید باشد؟

آبکاری

موارد کمی به افزایش عمر یک قطعه طلا کمک کرده و دسترسی را افزایش داده است مانند نوآوری در جواهرات با روکش طلا. بر خلاف طلای جامد، که دارای غلظت بالایی از آلیاژ طلا است، جواهرات با روکش طلا “از یک فلز پایه (برنج، مس و فولاد ضد زنگ) تشکیل شده است و بعداً از طریق یک فرآیند آبکاری با یک لایه نازک طلا پوشانده شده است.، “جیانی آکوستا، بنیانگذار House of Jewels Miami می گوید. نتیجه شبیه به یک قطعه طلا است، اما آبکاری نازک اغلب باعث ناراحتی کاربران می شود وقتی شروع به آشکارسازی فلز زیرین می کند و در نتیجه تغییر رنگ می دهد.

اما اگر فکر می کردید حفظ قطعات خود برای بیش از چند ماه غیرممکن است، نگران نباشید: طلا یکی از ارزشمندترین منابع جهان است و تا زمانی که از آن مراقبت می شود، بسیار طولانی خواهد ماند. برای درست در حالی که این یک مرحله اضافی است، تمیز کردن طلا اندود شده در واقع بسیار ساده است و نیازی به مواد با تکنولوژی بالا ندارد. در واقع، شما به احتمال زیاد در حال حاضر همه چیزهایی را که برای بهبود درخشش جواهرات با روکش طلا نیاز دارید در اختیار دارید. به گفته طراحان جواهرات، پیش از این، چهار مرحله و ترفند آسان را بیاموزید تا جواهرات با روکش طلا از لکه دار نشوند.

در این مقاله از نظرات چه متخصصانی بهره مند خواهیم شد؟

  • جیانی آکوستا طراح طلا و جواهر و موسس House of Jewels Miami است که طیف وسیعی از قطعات با روکش طلا را ارائه می دهد.
  • ماریسا هوردرن مدیرعامل و بنیانگذار برند جواهرات Missoma مستقر در لندن است که در زمینه جواهرات زیبا با تأکید بر هنرنمایی و خودنمایی تخصص دارد.
  • امبر گلاسمن مدیرعامل و بنیانگذار برایان آنتونیز است که قطعات جواهرات و یادگاری های ارزشمندی را برای الهام بخشیدن به ارتباط و قصه گویی ارائه می دهد.

چرا جواهرات با آبکاری طلا خدشه دار می شوند؟

قبل از اینکه نکاتی را برای جلوگیری از لکه دار شدن مورد بحث قرار دهیم، بیایید به دلیل آن بپردازیم. این عمدتاً به این دلیل است که روکش طلا یک لایه نازک بالای فلز پایه است، که باعث می شود قطعات قوی تر شده و کمتر خم شوند. متأسفانه با گذشت زمان، فلز پایه در نهایت به سطح می آید و باعث تغییر رنگ فلز و طلا می شود. این فرآیند طلا را تجزیه می کند و برای بازگرداندن درخشش به صاف کاری و نگهداری مناسب نیاز دارد. خوشبختانه نکاتی وجود دارد که مانع از خدشه دار شدن جواهرات با روکش طلا می شود تا ظاهر لوکس خود را حفظ کند.

روی یک پارچه نرم سرمایه گذاری کنید

میسوما همیشه از ورمی طلای ۱۸ عیار در قطعات خود استفاده کرده است. ماریسا هوردرن ، بنیانگذار نام تجاری ، می گوید: ” طراحی و دوام شما بدون قیمت طلا خالص است.” این برند حداقل سالی یکبار تمیز کردن قطعات و برای قطعات مورد علاقه هر سه تا شش ماه توصیه می کند. هوردرن ادامه می دهد: جواهرات را می توان با “پارچه نرم یا ساینده و بدون پرز یا شتر تمیز کرد تا درخشندگی خود را حفظ کند.” با مالیدن ملایم سطح جواهرات با روکش طلا شروع کنید و در صورت نیاز تمیز یا تمیز کنید.

امبر گلسمن، مدیرعامل و بنیانگذار برایان آنتونیز، به این نکته پارچه ای بدون پرز اشاره می کند: “از پارچه صیقل دهنده استفاده نکنید، زیرا این امر باعث از بین رفتن روکش می شود.”

برای اینکه قطعات خود را از آسیب زودرس دور نگه دارید ، حتماً هنگام دوش گرفتن یا شنا جواهرات با روکش طلا را بردارید. هوردرن به بیردی می گوید: “کلر ، آب نمک و آب شیرین می توانند با کدر شدن یا فرسایش فلزات گرانبها به آنها آسیب برسانند.” “آب صابون هنگام حمام و دوش می تواند یک فیلم نازک ایجاد کند، که باعث می شود این فلز کسل کننده به نظر برسد.” و به دلیل مواد شیمیایی موجود در عطر، اسپری مو، آرایش، خوشبوکننده ها و سایر محصولات زیبایی، قانون طلایی میسوما این است که جواهرات با روکش طلا را آخرین چیزی که قرار می دهید و اولین چیزی که بر می دارید، بسازید.

مراقب عطر باشید

Going،  صاحبان روکش طلا را تشویق می کند تا از اسپری قطعات آبکاری شده شما-یا حتی قطعات طلای جامد-به طور مستقیم با عطر خودداری کنند. طراح می گوید: “بسته به عطر، مواد شیمیایی می توانند واکنش مشابه اکسیداسیون ایجاد کنند”، که اساساً بدان معنی است که می تواند طلای شما را سیاه کند. برگشت پذیر است، اما اگر انتظارش را ندارید می تواند کمی شوکه کننده باشد. ”

جواهرات با روکش طلا را به صورت استراتژیک ذخیره کنید

درک نحوه نگهداری بهتر از گردنبند یا گوشواره خود به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه جواهرات با روکش طلا را تمیز کنید. همه کارشناسان ما توصیه می کردند که جواهرات را در کیسه، کیف یا جعبه جواهرات ذخیره کنید تا از ایجاد لکه و محو شدن جلوگیری شود. هوردرن به بیردی می گوید: “اگر می خواهید نهایت مراقبت از جواهرات خود را داشته باشید ، در مکانی تاریک، خنک و خشک نگهداری کنید تا از رطوبت و گرما جلوگیری شود، که می تواند باعث لکه دار شدن شود.”

به گفته آکوستا، ذخیره جواهرات در کیسه یا منطقه تاریک از قرار گرفتن در معرض رطوبت روزانه جلوگیری می کند که می تواند آبکاری اولیه را نیز تغییر دهد. گلسمن می گوید مطمئن شوید که قطعات شما تا حدودی از هم جدا شده اند تا از تماس با اجسامی که باعث خراش یا تراشه شدن می شوند اجتناب کنید.

مورد: وقتی جواهرات با روکش طلا در معرض عناصر خارجی یا مواد شیمیایی قرار می گیرند ، فلزات اساسی خاصی می توانند باعث تغییر رنگ شوند. Going به Byrdie  می گوید: “به عنوان مثال، برنج یک فلز بسیار واکنش پذیر است و هنگامی که در معرض رطوبت زیاد یا آب نمک قرار می گیرد، برنج می تواند واکنش نشان دهد و آبکاری را بشکند.”

عمر جواهرات با روکش طلا چقدر باید باشد؟

به گفته رونگ، شما باید بتوانید جواهرات با روکش طلا با کیفیت بالا را تا پنج سال با مراقبت مناسب نگهداری کنید. Going  می گوید: “این واقعا دور نگه داشتن آن از عناصر – نمک، آب، عرق و رطوبت زیاد – و مواد شیمیایی پاک کننده ها یا عطرها است.” و اگر شروع به محو شدن کرد، می توانید قطعات مورد علاقه خود را با یادگیری نحوه رفع لکه ها یا دوباره آبکاری دوباره از طریق آبکاری مجدد بازیابی کنید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.