نماد سایت نانو پلاس

بررسی تک تک فلزات برای آبکاری!

آبکاری

 

آیا به آبکاری فلزات فکر می کنید؟ فرآیند آبکاری فلز برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی، افزایش زیبایی، افزایش سختی فلز، کاهش اصطکاک در قطعات متحرک، افزایش یا کاهش هدایت و بهبود قابلیت لحیم کاری انجام می شود. رایج ترین فلزات آبکاری شامل برنج، برنز، کادمیوم، نیکل و قلع است. با نانوپلاس همراه باشید تا تمام فلزات و روند آبکاری شان و همچنین مزایا و معایبشان را به طور کامل بررسی کنیم!

برنجی

برنج یک آلیاژ فلزی است که از مس و روی تشکیل شده است. اگرچه ممکن است حاوی فلزات دیگری از جمله سرب و قلع باشد. برنج به دلیل خاصیت تزئینی و ضد خوردگی، یکی از رایج ترین فلزات است که برای آبکاری استفاده می شود. همچنین به راحتی قابل اجراست برنج اغلب برای بشقاب زدن وسایل خانگی مانند دستگیره در، وسایل آب و حوله استفاده می شود، اما می توانید از آن برای آبکاری انواع اتصال دهنده ها و اتصالات نیز استفاده کنید. در واقع، آنقدر مقاوم در برابر خوردگی است که اغلب برای جلوگیری از خوردگی فلز در محیط های دریایی استفاده می شود. هنگامی که از روکش برنج برای خواص تزئینی آن استفاده می شود، اغلب از لاک برای جلوگیری از لکه دار شدن برنج استفاده می شود.

برنز

مانند برنج، برنز یک آلیاژ فلزی است که در درجه اول از مس و قلع تشکیل شده است. با این حال، فلزات دیگر، از جمله روی و نیکل، می توانند به مخلوط اضافه شوند. از برنز می توان در آبکاری استفاده کرد، به این معنی که برق برای اتصال یک لایه بسیار نازک از برنج به فلز پایه استفاده می شود. از آبکاری برنز می توان برای افزایش ارزش زیبایی یک مورد، مانند مجسمه یا جواهر استفاده کرد، یا می توان با ایجاد یک لایه قربانی، ساییدگی و پارگی روی فلز پایه را کاهش داد. هنگامی که صحبت از اهداف عملی می شود، برنز بیشتر برای صفحه بندی فنرها و پیستون ها استفاده می شود تا اصطکاک قطعات متحرک را کاهش دهد.

کادمیوم

کادمیوم فلزی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه ، در یک نقطه، از آن به عنوان جایگزینی برای آبکاری روی استفاده می شد. بیشتر در صنایع خودروسازی و دریایی استفاده می شود زیرا به عنوان یک لایه قربانی عمل می کند که سایش و پارگی را جذب می کند و فلز پایه را صدمه نمی زند. همچنین دارای خاصیت روانکاری است و می توان از آن برای صفحه بندی قطعات متحرک مانند بلبرینگ استفاده کرد.

نیکل

نیکل بیشتر برای آبکاری بدون الکترو استفاده می شود، اما می تواند برای آبکاری نیز استفاده شود. سطوح نیکل معمولاً در وسایل خانه مانند دستگیره در، شیر آب، ظروف نقره ای و کارد و چنگال و سر دوش یافت می شوند. برای افزایش مقاومت در برابر سایش سطح و بهبود ظاهر مورد استفاده می شود. فلزاتی که با آبکاری نیکل خوب عمل می کنند شامل آلومینیوم و مس هستند.

قلع

قلع بیشتر برای ورق فولاد استفاده می شود ، به ویژه در صنایع بسته بندی مواد غذایی. آبکاری قلع اغلب روی قوطی هایی که برای نگهداری غذا و نوشیدنی ها استفاده می شود یافت می شود. با این حال، گاهی اوقات در ساخت قطعات الکترونیکی خاصی استفاده می شود. قلع برای خواص ضد خوردگی و غیر سمی استفاده می شود.

راهنمای انتخاب بهترین فلز برای پروژه آبکاری شما!

مس

طلا

نیکل

نیکل برقی

پالادیوم

نیکل پالادیوم

موارد استفاده صنعت (اصلی) برای نیکل پالادیوم

از آنجایی که آلیاژ نیکل پالادیوم سخت تر از طلا است، همچنین نسبت به نوسانات در حین آبکاری حساسیت کمتری دارد.

پلاتین

فلزات گرانبها

رودیوم

روتنیوم

نقره ای

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.

خروج از نسخه موبایل