نماد سایت نانو پلاس

داستان آبکاری از ابتدا تا امروز

آبکاری

آبکاری در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و تجاری مدرن، با استفاده از قدرت الکتریسیته برای رسوب فلز روی سطح انواع مختلف اجسام استفاده می شود. این جسم به عنوان کاتد عمل می کند، در حالی که مواد پوشش داده شده به عنوان یک آند عمل می کند، که توسط بار اکسید شده و کاهش یافته و روی کاتد رسوب می کند. در حالی که به نظر می رسد این یک تکنیک پیشرفته مناسب عصر جدید باشد، این روند در واقع به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد. در نتیجه هزاران سال پیشرفت و کشف فناوری، آبکاری در دو قرن گذشته بیشتر تکامل یافته و به عنوان اصلی ترین صنایع مختلف شناخته شده است، به گونه ای که مخترعان نمی توانستند رویای آن را داشته باشند. این مقاله تاریخچه آبکاری را پوشش می دهد – چگونه توسعه یافته است، چه کسی آبکاری آبکاری را اختراع کرده است و چگونه در طول سال ها تغییر کرده است و به شکل امروزی تبدیل شده است.

ساخت و ساز برقی

آبکاری ممکن است جدیدترین روش رسوب فلز بر روی سطح باشد ، اما نیاز به روکش اجسام با فلز برای هزاران سال وجود داشته است. تمدن اولیه چه برای تزئین و چه برای عملکرد، از روش های متعددی برای اعمال فلز بر روی سطوح استفاده کرد، که تکنیک ها و تلاش های آن ها در نهایت منجر به توسعه آبکاری شد. دوره های کلیدی و شیوه های مرتبط در زیر ذکر شده است:

چه کسی پوشش طلا را اختراع کرده است؟

پس از اختراع و انتشار یافته های ولتا بر روی باتری های الکتروشیمیایی اش، بسیاری از مردم شروع به آزمایش این تکنیک برای کشف کاربردهای جدید کردند. در دهه های بعد بود که آبکاری متولد شد. با این حال، چندین نام و رویداد مهم در ارتباط با اختراع و توسعه اولیه آبکاری وجود دارد – عمده دوره ها و رویدادها در زیر شرح داده شده است:

با تلاش این افراد و افراد دیگر، سرانجام آبکاری به صحنه وارد شد. به سرعت مشخص شد که آبکاری به دلیل روندهای انقلاب صنعتی همراه با ظهور امپراتوری بریتانیا کاملاً آماده تسخیر بازار است.

آبکاری در عصر طلاکاری

آبکاری بلافاصله پس از ثبت توسط Elkingtons بسیار محبوب شد. تا دهه ۱۸۵۰، Elkington & Co به دلیل استقبال زیاد از روکش سطوح مختلف با طلا، نقره، مس و سایر فلزات، موفقیت گسترده ای را تجربه کرد. اما چرا Elkingtons در جایی که Brugnatelli شکست خورد غلبه کرد و چرا آبکاری آن بلافاصله محبوب شد؟ دلایل متعددی وجود دارد:

در حالی که این عوامل باعث می شد آبکاری سریع در قرن ۱۹ شکوفا شود، مشکلات متعددی بوجود آمد که مانع رشد آن شد. قابل توجه ترین این موارد این بود که آبکاری به عنوان یک تجارت تلقی می شد نه یک علم. در نتیجه، فرمول ها و فرایندهای آبکاری راز تجاری محسوب می شوند و از آنها محافظت می شود. این احتکار حساس اطلاعات مانع از انتقال آزادانه ایده ها و تحقیقات بین تولیدکنندگان شد و فرایند آبکاری را غیرقابل اعتماد و غیرقابل تولید کرد. این عمل در طول قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ادامه داشت و منجر به کاهش کیفیت و نوآوری در صنعت آبکاری شد.

بازنگری آبکاری در قرن بیستم

در آغاز قرن بیستم، صنعت آبکاری عملاً به بن بست رسیده بود – رهبران صنعت از به اشتراک گذاری اطلاعات خودداری کردند، دانشمندان به سختی این روند را درک کردند و نوآوری عملاً وجود نداشت. با این حال، قرن بیستم زمان تغییر برای بسیاری از صنایع بود و آبکاری نیز از این قاعده مستثنی نبود.

پیشرفت آبکاری تا پایان قرن بیستم و قرن بیست و یکم ادامه داشت، با تمرکز ویژه بر ایمنی و همچنین گسترش کاربردهای آبکاری. عصر کنونی، عصر سیلیکون، به طور رسمی در سال ۱۹۷۰ آغاز شد و شاهد تکامل مداوم آبکاری بود. آبکاری در دهه ۱۹۷۰ به سمت دفع آب سالم در مواجهه با نگرانی های زیست محیطی تکامل یافت و همزمان سخت افزارهای مربوطه را ارتقا داد تا به ساده سازی این روند کمک کند. این امر به صنعت ابعاد آبکاری در اندازه و دامنه کمک کرد و این فناوری را در طیف وسیعی از کاربردها گسترش داد.

پیشرفت ها و گرایش های مدرن در برقکاری

کاربردهای قدیمی زیبایی آبکاری طلا هنوز در جهان مدرن بسیار کاربرد دارد – در واقع، شرکت آبکاری الکینگتون هنوز ظروف غذاخوری با روکش طلا تولید می کند. با این حال، توسعه مداوم فناوری در صنعت آبکاری و بازار وسیعتر، منجر به فرصتهای زیادی برای آبکاری شده است که بروگناتلی در ابتدای توسعه این فناوری در سال ۱۸۰۵ احتمالاً تصور نمی کرد. برخی از قابل توجه ترین پیشرفت ها در زیر ذکر شده است:

این تحولات باورنکردنی است و تغییرات گسترده ای را در صنعت به طور کلی ایجاد کرده است. با این حال، برای استفاده بیشتر از این فناوری ها، مشاغل باید با شرکت های آبکاری کار کنند که آبکاری را از داخل و خارج می شناسند. فن آوری های آبکاری معاصر با تکنیک های تذهیب قرن ها پیش بسیار متفاوت است-فرآیند تذهیب آتش طلا با مرگ جیوه در دوره روم با فرآیند آبکاری سمی سیانید طلا در انقلاب صنعتی جایگزین شد، که دوباره جای خود را به آبکاری مجدد و ایمن داد. فرآیندهای توسعه یافته در قرن بیستم از هنر سیاه تا راز تجاری گرفته تا علم تکرارپذیر، آبکاری آبکاری در طول تاریخ طولانی و مشهور خود تحولات متعددی را پشت سر گذاشته است و به تکامل خود در آینده ادامه خواهد داد.

با رهبران صنعت که برای ده ها سال آبکاری شده است، روندهای متغیر آبکاری را پیگیری کنید. شرکت نانوپلاس خدمات آبکاری صنعتی را برای طیف وسیعی از صنایع ارائه می دهد و به طور مداوم فرآیندهای ما را مطابق با آخرین استانداردها و پیشرفت های تکنولوژیکی به روز می کند. از آبکاری پالادیوم گرفته تا آبکاری نیکل بدون الکترو، قابلیت های صنعتی آبکاری ما شامل همه چیزهایی است که شرکت شما برای موفقیت نیاز دارد. ما خدمات سفارشی آبکاری و تکمیل فلز را ارائه می دهیم تا مشتریان ما بتوانند ضمن کاهش هزینه های عملیاتی کلی، محصولات با کیفیت بالا را تولید کنند. از آبکاری مس، نقره و طلا گرفته تا آبکاری آلیاژ فلز، ما تمام مواد و حداکثر انعطاف پذیری را برای انجام کار به شما ارائه می دهیم. با ما تماس بگیرید!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.

خروج از نسخه موبایل