نانوپلاس

آبکاری میکرو چیست و چگونه کار می کند؟

میکرو آبکاری فرایند آبکاری قطعات میکرو فلزی است که قطعاتی کوچک و از نظر اندازه پیچیده هستند. این نوع قطعات فلزی به طور معمول در دستگاه های الکتریکی و پزشکی یافت می شوند و می توانند شامل هر چیزی از پین، اتصالات تراشه و پریزها باشند. با پیشرفت مداوم فناوری محصولات، شاهد هستیم که بسیاری از محصولات از نظر اندازه کوچکتر می شوند. این امر به این دلیل است که محصولات کوچکتر برای مصرف کننده نهایی جمع و جورتر و راحت تر هستند، به ویژه اگر برای استفاده در سفر طراحی شده باشند. در نتیجه، این بدان معناست که قطعات ریز حتی کوچکتر می شوند و نیاز به آبکاری میکرو تقاضای زیادی دارد.

آبکاری

اگر تأسیسات شما دستگاه ها و ابزارهایی را تولید می کند که دارای قطعات ریز هستند ، میکرو آبکاری می تواند عملکرد کلی آنها را بهبود بخشد. در نانوپلاس، ما خدمات باکیفیت و روکش فلز را با کیفیت بالا به مجموعه ای از صنایع از جمله روکش طلا، سیاه شدن فلز و موارد دیگر ارائه می دهیم. ما می توانیم قطعات میکرو شما را در شرایط ایده آل قرار دهیم تا محصولات شما به طور موثر کار کنند. در حالی که کار با چنین قطعات ظریف در مقایسه با قطعات بزرگتر چالش برانگیز به نظر می رسد، متخصصان واجد شرایط ما در کار با قطعات کوچک بسیار آموزش دیده اند و می توانند بر پیچیدگی های خود غلبه کنند. در مورد فرآیندهای تخصصی آبکاری میکرو و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید:

چه فرآیندهای میکرو آبکاری وجود دارد و چگونه کار می کند؟

ایجاد نمونه های اولیه

هنگام انجام آبکاری میکرو، نمونه سازی یک فرایند بسیار مفید است. قطعات کوچک بسیار پیچیده هستند ، بدین معنی که بسیار منحصر به فرد هستند و تکرار آنها سخت تر است. ایجاد یک نمونه اولیه بهترین تکنیک تکمیل فلز را برای قسمت خرد تا زمانی که به راه حل مورد نظر برسیم تعیین می کند. این به ما اجازه می دهد تا زمانی که بهترین روش آبکاری یافت نشود، تا حد امکان از وضعیت بخش خرد محافظت کنیم.

میکرو آبکاری انتخابی

میکرو آبکاری انتخابی دقت و دقت را هنگام پوشش و اتمام قطعات میکرو فلز به حداکثر می رساند. پیشرفت های تکنولوژیکی تجهیزات بسیار کارآمدی را در اختیار ما قرار داده است که می تواند هنگام استفاده از قطعات فلزی کوچک به طور موثر فرآیند آبکاری را کنترل کند. از آنجا که آبکاری قطعات کوچک نیاز به دقت بالاتری دارد، خدمات آبکاری انتخابی توجه به جزئیاتی را که هنگام کار با قطعات کوچک نیاز داریم، ارائه می دهد.

از بین بردن “اثر لایه مرزی”

تکمیل فلز با قطعات فلزی کوچکتر اغلب می تواند باعث ایجاد چیزی به نام “اثر لایه مرزی” شود. این جایی است که فلزات در طول فرآیند تکمیل فلز نمی توانند در برابر مایعات مقاومت کنند. با این حال، تجهیزات تخصصی اطمینان می دهد که مایعات اضافی در طول فرایند از قطعات ریز خارج می شوند. این به بهبود سطح نهایی قطعات میکرو کمک می کند و یک پوشش یکنواخت را تأیید می کند.

اصطلاح “قطعات خرد” به اجزایی گفته می شود که اندازه یک سکه یا حتی کوچکتر هستند. به طور معمول می توانید آنها را در محصولاتی مانند پزشکی، مخابرات و دستگاه های الکترونیکی پیدا کنید. نمونه هایی از این قطعات کوچک شامل خازن های الکتریکی، اتصالات تراشه، پین ها، قیف های چشم، سوکت های متصل به هم و مقاومت ها است که فقط چند مورد از آن ها را نام می بریم.

آبکاری قطعات خرد

با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از این موارد در حال کاهش هستند ، که این امر تقاضا برای این اجزای کوچک را ایجاد می کند. قطعات باید با محصول مطابقت داشته باشند در حالی که هنوز نیازهای عملکردی آن را برآورده می کنند.

چالش های چیدن قطعات کوچک

بسیاری از قطعات میکرو فلزی نیاز به آبکاری یا سایر تکنیک های تکمیل دارند تا در برابر خوردگی یا مقاومت در برابر سایش، رسانایی الکتریکی یا افزایش ضخامت آنها را بهبود بخشند. با این حال، اکثر فرایندهای آبکاری سنتی برای عملیات در مقیاس گسترده برای محصولات بزرگتر اعمال می شود. این تکنیک ها همیشه نتایج ثابتی را در تمام سطوح قطعات کوچکتر ارائه نمی دهند. احتمال آسیب هنگام کار با این اجزای ظریف مسئله دیگری را ایجاد می کند. در نتیجه، شرکتهای تکمیل فلز روش های جایگزینی برای آبکاری قطعات خرد توسعه داده اند.

تکنیک ها و تجهیزات MICRO ELECTROPLATING

آبکاری

بسیاری از عملیات آبکاری فرآیندها و تجهیزات تخصصی را برای پاسخگویی به نیازهای تولید کنندگان قطعات خرد توسعه داده اند:

  • نمونه سازی: در حالی که توسعه نمونه های اولیه یک فرآیند رایج برای بسیاری از پروژه های استاندارد آبکاری است ، هنگام کار با قطعات کوچک بسیار مهمتر می شود. به دلیل منحصر به فرد بودن آن ها، رویکرد “برای همه مناسب است” نتایج قابل قبولی نخواهد داشت. شرکت آبکاری باید با تولید کننده همکاری نزدیک داشته باشد و ممکن است برای کشف راه حل بهینه نیاز به ایجاد چندین نمونه اولیه داشته باشد.
  • الکترود تخت خواب دار: SBE معمولاً برای روکش مس، طلا و نیکل استفاده می شود. این تکنیک برای قطعات کوچکتر با سطوح مسطح و آنهایی که از هندسه های پیچیده تشکیل شده اند به خوبی کار می کند. فرآیند SBE متکی بر جریان مداوم محلول آبکاری به داخل و خارج از محفظه ای است که به طور خاص طراحی شده است. این روش جریان تازه الکترولیت را در طول فرآیند تضمین می کند و هر قسمت پوشش یکنواختی را تجربه می کند.
  • آبکاری انتخابی: آبکاری انتخابی به فرایند آبکاری قابل حمل اشاره می کند که معمولاً برای تقویت یا بازسازی مناطق مورد نظر در سطح یک قسمت یا جزء استفاده می شود. در حال حاضر تجهیزات آبکاری با دقت بالا در دسترس است که می تواند آبکاری عمیق طلا و سایر فلزات گرانبها را روی قطعات و اجزای کوچکتر با کارایی قابل توجه انجام دهد. نتیجه یک روش آبکاری بسیار دقیق است که یکنواختی بخشی به جزء برتر را ارائه می دهد.
  • راه حل ها برای اثر لایه مرزی: یک مسئله خاص هنگام آبکاری قطعات کوچک، تمایل مایعات است که در طول آبکاری با سطح اجزا در تماس باشند. شرکتهای تکمیل فلزات به تجهیزات تخصصی دسترسی دارند که می تواند با حذف مایعات از قطعات به طور موثرتر، این اثر لایه مرزی را به حداقل برساند.

آبکاری

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.