نانوپلاس

مزیت آبکاری نانو نسبت به سایر روش ها

بررسی مزایای آبکاری نانو

مزیت آبکاری نانو بسیار گسترده است. برای چندین دهه تولیدکنندگان به دنبال راه حلی درخشش طولانی مدت بوده اند که با ابکاری نانو به آن دست یافتند. پیشتر در مورد انواع روش آبکاری نانو صحبت کردیم .آبکاری نانو با خواص ضد باکتری، ضد خوردگی، مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر آب و هوا ساخته شده اند. اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای کشف باقی مانده است، اما تعداد فزاینده ای از نانو پوشش ها برای مشاغل صنعتی و تجاری امروزی در دسترس هستند. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت آبکاری نانو آورده شده است.

مزیت آبکاری نانو برای سطوح متخلخل و غیر متخلخل

اولین مزیت آبکاری نانو که به بررسی آن خواهیم پرداخت کاهش تخلخل در سطوح صنعتی است. این بدان معنا است که سطوح صنعتی را می توان توسط پوشش های نانو درمان کرد. در واقع با کاهش تخلخل سطح صنعتی آن ها را در برابر نفوذ رطوبت مقاوم کرده و همچنین می توان در مقابل خوردگی، زنگ زدگی و حمله نمک آسان از آن ها محافظت کرد. آبکاری نانو به دلیل پوشش دهی بسیار نازک و کوچک سطوح صنعتی درمان شده، بسیار مفید و کارآمد است.

مزیت آبکاری نانو
مزیت آبکاری نانو

از مزیت آبکاری نانو؛ رفع آلودگی توسط آبکاری نانو

یکنواختی میکروسکوپی یکی دیگر از مزیت آبکاری نانو محسوب می شود. یکنواختی میکروسکوپی در سطوح مختلف توسط  آبکاری نانو در واقعه موجب دفع کننده آلودگی می شود. نانو پوشش ها قادر به ارائه سطوح کاملا یکنواخت در بستر های فرآوری شده هستند. آبکاری نانو در این فرایند به گونه ای عمل میکند که با اشغال منافذ بسیار ریز سطح موجب ایجاد بستری غیر قابل نفوذ در برابر هرگونه کثیفی میشود. در این صورت با تمیز کردن سطح توسط یک پارچه می توان به سرعت کثیفی را از بین برد و ظاهر و عملکرد اولیه را به آن سطح بازگرداند.

 آبگریزی فوق العاده و مقاومت در برابر آب و هوا

آبگریزی شدید از مزیت آبکاری نانو می باشد. در واقع، بسیاری از نانو پوشش‌ها ابتدا برای خودروهای با کارایی بالا توسعه و آزمایش شدند. غیر قابل بودن نفوذ آب در سطوح مختلف موجب مقاومت آن در برابر آب و هوا و در نتیجه عمر طولانی می شود.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی، روغن و نمک

مواد شیمیایی خشن و خورنده ممکن است روزانه در محیط های کاری صنعتی استفاده شوند. بسیاری از مکان‌های صنعتی و تجاری واقع در نزدیکی ساحل نیز باید از حمله نمک محافظت شوند. آبکاری نانو مناسب می تواند به طور قابل ملاحظه ای مقاومت در برابر این عوامل را افزایش دهد.

مزیت آبکاری نانو
مزیت آبکاری نانو

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

تشعشعات فرابنفش سهم عمده ای در هوازدگی تاسیسات و تجهیزات فضای باز دارد. یک ابکاری نانو یا  نانو پوشش مقداری نور ماوراء بنفش را فیلتر می کند و از رسیدن آن به سطح جلوگیری می کند. با این حال، یک پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش هدفمند در این زمینه برتر است.

دوام و ماندگاری فوق العاده از مزیت آبکاری نانو

ابکاری نانو را می توان برای سختی بسیار زیاد فرموله کرد. سخت ترین پوشش ها در مقیاس سختی معدنی ۹ درجه بندی شده اند. فقط مواد سخت تر روی ترازو می توانند هر سطحی را خراش دهند. در این مورد، الماس تنها مدخلی است که در تراز و رتبه دهی می دهد و می تواند به پوشش آسیب برساند.

درجه حرارت گسترده

مزیت آبکاری نانو نسبت به پوشش‌های رنگ استاندارد مقاومت بیشتری در برابر دما است. فرمولاسیون های مقاوم در برابر دما، محافظت بیش از -۵۰ درجه فارنهایت را فراهم می کنند. یک نانو پوشش همچنین می تواند برای گرمای شدید بهینه شود.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.