نانوپلاس

انواع روکش فلزی مقاوم در برابر خوردگی

سفری در فروشگاه سخت افزار محلی اناع روکش فلزی ، مجموعه ای از رنگ های گیج کننده در قطعات فلزی، مهره ها، پیچ و مهره ها و اتصالات را نشان می دهد هر تفاوتی دلیلی دارد، بنابراین اجازه دهید چند دقیقه ای در مورد روشهای رایج محافظت قطعات فلزی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و حتی سایر فلزات صحبت کنیم.

این واقعیت کمی شناخته شده است که برخی از انواع فلزات هنگام تماس با انواع دیگر فلزات با هم کنار نمی آیند. واکنش گالوانیک ناشی از الکترولیز به این معناست که پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ را همراه با یک قسمت آلومینیومی ممکن است ایده خوبی نباشد. یکی از اولین دلایلی که می توان اتصال دهنده را پوشاند، جلوگیری از این اثر است. زنگ زدگی و واکنش به جو باید کنترل شود، و در برخی موارد، رنگ فقط وجود دارد تا بتوانید تشخیص دهید که کدام قسمت از قسمت است (البته ظاهر نیز نقش دارد).

در اینجا توضیحاتی درباره پوشش های فولادی رایج و هدف و ظاهر آن ها ارائه شده است. در حالی که من استانداردهای کلی طرح و توصیف این موارد را شامل نمی شوم، احتمالاً قطعاتی که لمس می کنید با استاندارد خاصی ساخته شده اند و برای مقاومت در برابر خوردگی با استفاده از “آزمایش نمک پاشی” اندازه گیری شده اند. این زمانی است که قطعه در یک اسپری نمک ثابت قرار می گیرد و زمان قبل از شروع خوردگی اندازه گیری می شود.

آبکاری

فلز کروم

رایج در دهه ۵۰ و ۶۰، درخشندگی درخشان آبکاری کروم همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می کند. به دلیل محتوای بالای نیکل آن بسیار سخت است، که باعث می شود خراشیدن سخت شود. از آنجا که سختی سطح را به فولاد می افزاید، در ضربه گیرها و چفت ها رایج بود. کاربرد کروم گران است و تعدادی مواد شیمیایی بد در کار دارد. مانند گذشته محبوب نیست، اما در برنامه مناسب بسیار خوب کار می کند.

فلز روی

روی بسیار رایج است. این رنگ در انواع مختلفی وجود دارد و بسیار نازک است، بنابراین بر اندازه قطعه ای که قرار داده شده است تأثیر نمی گذارد. ممکن است اصطلاح کرومات روی یا دی کرومات روی را بشنوید. هر دوی آن ها استفاده از محلول کروم شش ظرفیتی (مواد بسیار تند و زننده) را منعکس می کنند. خراشیدن سخت است. روی به تنهایی رنگ زیادی ندارد، بنابراین در بسیاری موارد، رنگ به آن اضافه می شود تا بدانید قطعات از قبل آبکاری شده اند. روی می تواند تقریباً شفاف، زرد، نقره ای یا در مورد ارتشی … سبز کم رنگ زیتونی باشد. روی در مخزن با بار الکتریکی انجام می شود، باید از قفسه فرو برود یا در بشکه انجام شود، روش بشکه بسیار ارزان تر است.

فسفات و روغن

این ترکیبی از غوطه ور شدن در روی یا فسفات منگنز و سپس خیساندن روغن است. همچنین یک فرآیند بشکه ای، یک قسمت را خاکستری تیره می کند. موثر و ارزان، با مزایای افزودن “روانکاری” به قطعه (باعث می شود مقاومت آن در برابر اصطکاک کمتر شود).

روی گرم

قطعات را در مخزن روی مذاب غوطه ور کرده و یک بار گالوانیک اضافه می کنند تا به قطعه بچسبد. یک پوشش نسبتاً ضخیم به قسمت اضافه می کند. روی را می توان قبل از پردازش قطعه یا بعد از آن به این شکل استفاده کرد. مهم است که به یاد داشته باشید، برش سوراخ در فولادهای پیش ساخته به این معنی است که برخی از لبه ها هیچ محافظتی ندارند. احتمالاً دلیل این است که اکثر خودروها در سوراخ های کوچکی که برای قرار دادن ضد زنگ ایجاد می کنند زنگ می زنند!

کادمیوم

نازک تر از روی اما دارای مقاومت در برابر خوردگی بسیار بهتر است. کادمیوم یک فلز سفید نرم است که به عنوان یک پوشش قربانی شناخته می شود و از لایه زیرین محافظت می کند. بنابراین کادمیوم روی فولاد خوب است، با آلومینیوم سازگار است و روانکاری خوبی را ارائه می دهد، بنابراین اتصال دهنده ها به آرامی چرخانده و گشتاور می کنند. بار دیگر، مواد شیمیایی و گازهای خطرناک در کاربرد آن مورد توجه است.

اکسید سیاه

وقتی پیچ یا مهره اتصال دهنده مشکی را می بینید ، با اکسید سیاه پوشانده شده است. این بدان معناست که مقاومت کمی در برابر خوردگی دارد مگر اینکه با روغن پوشانده شود. این فرایند ظاهری یکنواخت به اتصال دهنده های ارزان قیمت می بخشد. اکسید سیاه در شستشو و آماده سازی بیشتر آبکاری یا روکش از بین می رود. قطعاً کم هزینه ترین و کم اثرترین پوشش بلند مدت برای کاربردها.

روکش فلزی -اکسید سیاه

ایریدیت

رنگ و افزایش مقاومت در برابر خوردگی را به قطعات روی یا کاد می افزاید، رنگ ها شامل سبز سیاه، قرمز، آبی یا برنز است. روکش ها و روکش های ضد خوردگی را نباید با رنگ یا پوشش پودری اشتباه گرفت. آن ها اغلب همراه با رنگ برای تضمین عمر طولانی بدون خوردگی استفاده می شوند. همچنین آغازگرها لزوماً برای مبارزه با خوردگی وجود ندارند. اگر براق باشد، کروم است. اگر نقره یکنواخت، برنز، سبز یا زرد باشد، احتمالاً کرومات روی است. اگر سیاه باشد، اکسید سیاه است و اگر خاکستری تیره باشد، فسفات و روغن است. رنگ خاکستری متوسط ​​با کمی بافت به احتمال زیاد روی گرم است. بنابراین اینها روشهای اولیه پوشش و آبکاری فولاد هستند. آلومینیوم و فولاد ضد زنگ فرآیندهای خاص خود را دارند … با ما همراه باشید.

مقایسه دو ماده پرطرفدار: آلومینیوم و استیل

آلومینیوم و فولاد از متداول ترین فلزات در صنعت تولید هستند. تعداد بیشماری از اقلام ساخته شده از این فلزات از صفحات بدنه هواپیما و قاب خودرو تا مهره، پیچ و مهره و واشر وجود دارد. آلومینیوم و فولاد در حالی که از نظر ظاهر شباهت هایی با یکدیگر دارند، دو فلز بسیار متفاوت با ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

هزینه  و صرفه اقتصادی دو فلز

این یک فرض رایج است که آلومینیوم ارزان تر از فولاد است. از این گذشته، آیا قوطی های سودا از ارزان ترین فلز ممکن برای صرفه جویی در هزینه ساخته نمی شوند؟ مانند همه فلزات، هزینه فولاد و آلومینیوم بسته به عرضه، تقاضا و سایر عوامل اقتصادی متغیر است. با این وجود، فولاد به طور معمول ارزان تر از پوند آلومینیومی است.

زنگ زدگی و خوردگی

مزیت اصلی آلومینیوم مقاومت طبیعی آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. بر خلاف فولاد، آلومینیوم توسط یک لایه اکسید آلومینیوم محافظت می شود، که از فلز در برابر قرار گرفتن در معرض هوا و اکسیژن محافظت می کند – دو عنصری که برای اثرات اکسیداتیو خوردگی مورد نیاز است. خبر خوب این است که انواع خاصی از فولاد ضد زنگ وجود دارد که به فولاد ضد زنگ معروف است. آن ها معمولاً حاوی غلظت های کمی از فلزات آلیاژی مانند کروم برای محافظت در برابر خوردگی هستند.

 استحکام – قدرت

از نظر استحکام ، فولاد برنده بی چون و چرای است. اکثر خودروها و کامیون های موجود در جاده به همین دلیل دارای قاب های فولادی هستند. استحکام و دوام بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و آن را به عنوان انتخابی ترجیح داده در خودروها و موارد مشابه استفاده می کند. با این حال، فورد آزمایش آلومینیوم را در فریم F-150 خود آغاز کرده است. این خودروساز ادعا می کند که وزن سبک آلومینیوم آن را برای استفاده در قاب ایده آل می کند، زیرا باعث افزایش بهره وری سوخت می شود. مشخص نیست که آیا این قاب های آلومینیومی از بین می روند یا خیر، زیرا فولاد همچنان فلز غالب در خودروسازی است.

وزن

از آنجا که استحکام و دوام بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد، وزن فولاد نیز بیشتر از نمونه مشابه آن است. فولاد در اصل ۲۵۰ dens برابر ضخیم تر از آلومینیوم است و بدیهی است که سنگین تر است. و به دلیل چگالی/وزن زیاد، کمتر احتمال دارد تحت فشار یا گرما خم شود.

این ها تنها تعدادی از تفاوت های اصلی فولاد و آلومینیوم هستند. البته، این دو فلز همیشه قابل تعویض نیستند، به این معنی که شما نمی توانید از فولاد به جای آلومینیوم یا برعکس استفاده کنید – حداقل برای همه کاربردها.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.