نانوپلاس

حقیقت در مورد پوشش سرامیکی خودروها

پوشش سرامیکی چه مزایایی دارند و اخبار آن ها چقدر صحت دارد؟

شما می خواهید وسیله نقلیه شما مانند روز خرید آن ظاهر خوبی داشته باشد. بنابراین شما آن را به طور مرتب شستشو می دهید و هر چند ماه یک بار پولیش یا واکس جدید می زنید. اما علیرغم تلاش های شما، علائم چرخش، تراشه ها و لکه ها در نمای بیرونی خودرو ظاهر می شوند. نه تنها این، لکه های آب، کثیفی روز بعد از شستن کامل ماشین شما شروع به چسبیدن به آن می کند. برخی متوجه می شوند که مشابه پوشش پودری است که برای محافظت از اموال و ماشین آلات در برابر زنگ زدگی و آب و هوا استفاده می شود که می توانید از جایی مانند این خدمات پودرپوش پیدا کنید. اگر محصولی وجود داشته باشد که بتواند این روایت را تغییر دهد، چه؟ محصولی که از خطرات محیطی محافظت می کند و ماشین شما را راحت تر شستشو می دهد، در حالی که نیازی به استفاده مکرر ندارد.

خبر خوب! وجود دارد. این پوشش سرامیکی (یا پوشش نانو سرامیکی) نامیده می شود و می تواند ارزش قابل توجهی به وسیله نقلیه شما اضافه کند. اما قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، مهم است که حقایق را مستقیما مشخص کنید. اگر چیزی در مورد پوشش های سرامیکی به صورت آنلاین خوانده اید، ممکن است با برخی ادعاهای رقابتی برخورد کرده باشید. از یک سو، تولیدکنندگان و فروشندگان وعده های برجسته ای در مورد عملکرد پوشش های سرامیکی خود داده اند. از سوی دیگر، برخی از مراقبت از خودرو؟ مفسران انتقاداتی را مطرح کرده اند. بیایید مدتی را صرف روشن شدن موضوع کنیم. حقیقت در مورد خودرو چیست؟ روکش های سرامیکی؟ مزایای آنها چیست؟ محدودیت های آنها چیست؟ چه چیزی برای وسیله نقلیه شما مناسب تر خواهد بود؟

روکش سرامیکی چیست؟

پوشش سرامیکی یک پلیمر مایع است که با دست به قسمت بیرونی خودرو اعمال می شود. این پوشش شیمیایی با رنگ کارخانه خودرو متصل می شود و یک لایه محافظ ایجاد می کند. یک پوشش سرامیکی جایگزین فیلم محافظ رنگ نیست، که فیلم دفاعی جامع تری را ارائه می دهد. در عوض، این یک جایگزین پولیش یا واکس درجه یک است. روکش سرامیکی با رنگ خودرو پیوند دائمی یا نیمه دائمی ایجاد می کند، به این معنی که شسته نمی شود و خراب نمی شود و نیازی به استفاده مکرر در هر چند ماه ندارد.

روکش سرامیکی چه کار می کند؟

به طور خلاصه، یک پوشش سرامیکی محافظ بیشتری به نمای بیرونی خودرو شما می بخشد و به شما کمک می کند تا با حداقل نگهداری، ظاهری جدید داشته باشید. این پوشش با انعطاف پذیری بیشتر خودرو و تمیز کردن راحت تر آن، به این نتیجه می رسد. در اینجا مزایای اصلی وجود دارد:

محافظت در برابر آسیب / اکسیداسیون UV

اگر وسیله نقلیه اغلب در معرض آفتاب قرار گیرد، رنگ آن شروع به اکسید شدن می کند و در نتیجه رنگ کدر و محو می شود. یک لایه پوشش سرامیکی از رنگ خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و در نتیجه میزان اکسیداسیون را کاهش می دهد.

محافظت در برابر لکه های شیمیایی و حکاکی

یکی دیگر از خطرات برای ماشین شما، رنگ آمیزی شیمیایی از آلاینده های اسیدی طبیعی است. با ایجاد سطحی مقاوم در برابر مواد شیمیایی، پوشش سرامیکی می تواند برخی آلودگی ها را به رنگ وسیله نقلیه شما متصل کند. نتیجه این است که خودروی شما در برابر لکه گیری و حکاکی مقاوم تر خواهد بود ، به شرط آنکه آلودگی به موقع برطرف شود.

سهولت نظافت

آبگریز بودن یکی از مهمترین ویژگیهای روکش سرامیکی این است که می توان گفت آب را دفع می کند. هنگامی که وسیله نقلیه دارای پوشش سرامیکی آبگریز است، آب روی سطح مهره می زند و راحت تر می لغزد. این بدان معناست که گل و کثیفی زمان بیشتری را با رنگ وسیله نقلیه شما می چسباند و وقتی ماشین خود را می شویید، آلودگی ها با تلاش کمتری پاک می شوند.

براقیت پیشرفته

اگر می خواهید رنگ شما براق شود ، می خواهید یک پوشش سرامیکی اضافه کنید. یک پوشش سرامیکی خوب خاصیت انعکاسی رنگ و روکش شفاف خودرو را افزایش می دهد و به عمق و وضوح رنگ شما می افزاید.

روکش سرامیکی چه کار نمی کند؟ واقعیت های روکش سرامیکی…

به دلایل ذکر شده در بالا ، پوشش سرامیکی نمای بیرونی خودرو شما را حفظ کرده و نیازهای تعمیر و نگهداری مداوم را کاهش می دهد. بنابراین، اگر از پوشش سرامیکی استفاده کنید، ارزش بیشتری به وسیله نقلیه خود اضافه می کنید. با این حال، علیرغم ادعای برخی تولیدکنندگان و فروشندگان ، پوشش سرامیکی یک محصول معجزه آسا و فوق العاده نیست که هر مشکلی را برای خودرو شما حل کند. بنابراین، برای شما مهم است که بدانید پوشش سرامیکی چه کار نمی کند.

از بین بردن لکه بینی آب

یک قطره آب معمولی حاوی مقدار معینی از خاک یا مواد معدنی است. هنگامی که آب در سطح وسیله نقلیه شما تبخیر می شود، مواد معدنی باقی می مانند و نقاط قابل مشاهده ای ایجاد می کنند. خرده فروشان و مصرف کنندگان ممکن است تصور کنند که آبگریزی پوشش سرامیکی لکه های آب را از بین می برد، زیرا آب از سطح پوشش داده شده می لغزد. در حالی که درست است که مقداری آب از سطح آبگریز دفع می شود، سایر قطرات آب منجوق می شوند و روی خودرو می مانند و این امکان را برای لکه بینی آب ایجاد می کنند.

نیاز به شستشو را برطرف کنید

توجه داشته باشید در بالا گفتیم که یک پوشش سرامیکی باعث می شود ماشین شما ظاهری نو داشته باشد و نسبتاً حداقل تعمیر و نگهداری داشته باشد، بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری. بیایید قبول کنیم، جاده مکان کثیفی است. اگر با ماشین خود رانندگی می کنید، کثیف می شود، حتی با استفاده از روکش سرامیکی، همچنان باید ماشین خود را به طور مرتب بشویید تا ظاهر آن حفظ شود. مزیت پوشش سرامیکی این است که فرآیند تمیز کردن آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، داشتن روکش سرامیکی به این معنی است که دیگر مجبور نخواهید بود خودروی خود را هر چند ماه یکبار واکس بزنید و بخش قابل توجهی از نمای بیرونی خودرو را حذف کنید. بنابراین، پوشش سرامیکی باعث تعمیر و نگهداری خودرو نمی شود، اما به این معنی است که با کار کمتر می توانید نتایج بهتری را حفظ کنید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.