نانوپلاس

پوشش رنگ نانو و همه آنچه باید بدانید!

نوع جدیدی از رنگ وجود دارد که بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می کنند به نام رنگ نانو. نانو رنگ یک روکش سطحی بسیار محکم است که می تواند دوام زیادی به سطح شما بدهد.

رنگ نانو یک رنگ مایع است که بر روی سطح اسپری می شود. سپس برای اطمینان از سخت شدن روکش رنگ نانو گرم می شود. سطح نانو به دلیل خواص و ماهیت کاربرد، بسیار نازک و در عین حال بسیار محکم و بادوام است. این باعث می شود که یک انتخاب رنگ عالی برای انواع دکوراسیون منزل و توسعه محصولات مبلمان منزل باشد.

پوشش رنگ نانو چیست؟

نانو

پوشش رنگ نانو یک رنگ مایع است که می توان آن را روی هر سطحی اسپری کرد. سپس گرم می شود تا سفت و خشک شود. رنگهای نانو را می توان تقریباً روی هر سطحی قرار داد و یک پوشش فوق العاده سخت را ارائه می دهد.

یک اصطلاح فنی بیشتر برای رنگ نانو عبارت است از:

“نانو رنگ یک پوشش است که می تواند خواص یک سطح یا ماده را با توجه به پارامترهای تعریف شده توسط کاربر تغییر دهد. مانند رنگ معمولی، رنگ نانو به صورت مایع اعمال می شود و سپس سفت می شود. این مایع حاوی سوسپانسیونی از ذرات میکروسکوپی به نام نانولوله است که با تغییر شرایط خارجی و یا دادن دستور خاصی رفتار آنها را تغییر می دهد. ”

رنگ نانو ممکن است شبیه یک پوشش PVD باشد، اما رنگ نانو مشابه یک پوشش PVD رنگ نیست. روکش های PVD را می توان روی مواد مختلفی قرار داد، اما رنگ نانو به شما امکان می دهد رنگ را روی سطوح بیشتری نسبت به پوشش PVD قرار دهید. یک پوشش PVD معمولاً روی فولاد ضد زنگ قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوشش های PVD می توانید وبلاگ نانوپلاس را بخوانید یا با متخصصین ما تماس بگیرید.

رنگ نانو چگونه کار می کند؟

رنگ نانو یک رنگ سطحی بسیار مقاوم است زیرا ذرات یک پوشش ایجاد می کنند و پس از اعمال نانو رنگ با سطح پیوند می یابند.

هنگامی که رنگ نانو اعمال می شود خواص رنگهای دیگر را به خود می گیرد و سپس نانو یک کاربرد سطحی بسیار نازک و در عین حال نامرئی را ایجاد می کند. این سطح بالایی را نمی توان با چشم غیر مسلح مشاهده کرد، اما شما فقط می توانید پوشش بالا را با بزرگنمایی بسیار بالا مشاهده کنید. این یکی از نکات قابل توجه در مورد رنگ نانو است، پوشش نانو بسیار نازک و در عین حال بسیار بادوام است.

نانو

برخی از خواص رنگ نانو

  • نانو رنگ یک ارتباط شیمیایی بسیار قوی با سطح ایجاد می کند ، که سطح بسیار سختی را به شما می دهد.
  • اگر سطح متخلخل باشد مانند آجر، نانو رنگ منافذ سطح را پر می کند تا سطح بالای آن صاف و متخلخل نباشد. این امر به مزایای بیشتری نیز کمک می کند زیرا به شما اطمینان می دهد که سطحی که زمانی زبر بود اکنون صاف است.
  • خاک یا مایعات روی سطح باقی نمی مانند، اما از سطحی که رنگ نانو روی آن قرار دارد، بر می خیزند.
  • چیزهایی مانند قارچ، گلسنگ ، جلبک و خزه دیگر نمی توانند به سطحی که از نانو رنگ استفاده شده است بچسبند. هنگامی که برنامه روی آن قرار می گیرد، مزایای بیشتری به آن می دهد.

ماندگاری پوشش رنگ نانو چقدر است؟

ماندگاری پوشش رنگ نانو بستگی به مکان و نحوه استفاده از آن دارد. به عنوان مثال، برخی افراد از رنگ نانو برای قرار دادن روی اتومبیل و سطوح دیگر استفاده می کنند. این بدان معناست که رنگ ها همیشه در معرض عناصر طبیعی بیرونی هستند بنابراین اکثر تأمین کنندگان رنگ می گویند پوشش رنگ نانو ۲ تا ۳ سال دوام خواهد داشت.

این البته به عنوان پوشش های رنگی نانو که در معرض عناصر طبیعی بیرونی قرار می گیرند منطقی است، زیرا اکثر رنگ ها فقط برای یک دوره معین دوام می آورند. اما اگر رنگ در داخل خانه بر روی چیزی به عنوان دسته یا لولا استفاده می شود، باید بسیار بیشتر دوام بیاورد. رنگ نانو یک سطح پوشش بسیار محکم است که باید مدت زمان زیادی دوام بیاورد، مخصوصاً اگر برای توسعه محصولات دکوراسیون منزل استفاده شود.

نانو رنگ در دکوراسیون منزل و صنعت مبلمان منزل چه کاربردهایی دارد؟

از آنجا که از رنگ نانو می توان در بسیاری از سطوح استفاده کرد ، در واقع سطوح بیشتری نسبت به روکش فولاد ضد زنگ PVD، این امر باعث می شود که از رنگ نانو در موارد مختلف برای دکوراسیون منزل و صنعت مبلمان منزل استفاده شود. ما برخی از کاربردهای اساسی رنگ نانو را که در صنعت دکوراسیون منزل و مبلمان منزل مشاهده می کنیم برای شما بیان کرده ایم:

  • پایه های میز و مبلمان – از آنجا که رنگ نانو را می توان روی فلز ، چوب یا بسیاری از مواد دیگر استفاده کرد، استفاده از این نوع رنگ در انواع میزها و پایه های مبلمان بسیار آسان است. این یک روکش بسیار خوب برای استفاده است زیرا بسیار بادوام است. این شامل استفاده از آن حتی برای پایه های صندلی یا پایه های صندلی می شود.
  • قاب آینه یا تابلو و اثر هنری – رنگ نانو را می توان به صورت قاب آینه یا یک اثر هنری دیواری درآورد. از آنجا که می توان آن را روی MDF، چوب، سرامیک، رزین یا فلز رنگ آمیزی کرد، محدودیتی در نوع شکل هایی که می توانید انجام دهید، ندارید.
  • لامپ ها و روشنایی – از نانو رنگ می توان در لامپ ها و روشنایی و همچنین قطعات لامپ و روشنایی استفاده کرد.
  • لوازم جانبی دکوراسیون منزل – از آنجا که رنگ نانو بسیار متنوع است، می توان از آن برای انواع لوازم جانبی دکوراسیون منزل نیز استفاده کرد.
  • سخت افزار و قطعات – رنگ نانو همچنین در مواردی مانند قطعات سخت افزاری برای انواع دکوراسیون منزل و وسایل مبلمان منزل به خوبی عمل می کند.
  • ما واقعاً این رنگ های نانو را دوست داریم. نه تنها همه کاره است، بنابراین کاربردهای زیادی برای دکوراسیون منزل و صنعت مبلمان منزل دارد، بلکه احساس می کنیم که رنگ خوبی برای استفاده در انواع دکوراسیون منزل و توسعه محصولات مبلمان منزل است.

نکات مهم

اگر قطعه ای از سرامیک یا پرسلن در دمای مناسب پخته نشود، تفاوت زیادی در نتیجه محصول نهایی ایجاد می کند. همچنین مهم است که از کوره مناسب برای فرایند تولید سرامیک استفاده شود. این امر به این دلیل است که هنگام استفاده از کوره برای آتش زدن سرامیک یا پرسلن موارد زیادی را باید در نظر گرفت. در طی فرآیند پخت، موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث شکست یا ترک خوردگی تولید سرامیک یا پرسلن شود.

بتن سبک بیرونی بتنی است که با استفاده از سیمان و گرد و غبار الیاف نارگیل مخلوط می شود. گرد و غبار نارگیل یک ماده طبیعی است که از پوسته نارگیل ساخته شده است. از آنجا که پوسته های نارگیل معمولاً ضایعات کشاورزی هستند، این محصول به عنوان یک ماده دورافتاده در نظر گرفته می شود. بتن سبک دارای استحکام، چقرمگی و نسبتاً بدون ترک است، بنابراین می توان از آن در انواع دکوراسیون منزل و محصولات مبلمان منزل استفاده کرد.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.