نانوپلاس

چه گزینه هایی برای روکش فلزی وجود دارد؟

آبکاری و روکش فلز آخرین مرحله مهم در فرآیند آماده سازی محصولات فلزی قبل از استفاده است. بسیاری از فلزات به تنهایی نمی توانند درازمدت آنطور که ما می خواهیم عمل کنند. بنابراین در اکثر پروژه های ساخت فلز از اتمام استفاده می شود. این فرایند به افزودن خواص جدید به فلزات مانند مقاومت الکتریکی، شیمیایی، حرارتی و خوردگی کمک می کند. فراتر از این، روکش فلزی نیز زیبایی و دوام بیشتری را ارائه می دهد. نوع روکش فلزی بستگی به استفاده مورد نظر محصول دارد.

انتخاب روکش فلزی مناسب

روکش

هنگام انتخاب روش تکمیل عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. اصطلاح آبکاری و پوشش دهی فلز شامل بیش از یک فرایند اجرا است. این اساساً به این معنی است که بیش از یک راه برای دستیابی به پوشش فلزی مورد نظر وجود دارد. نکات کلیدی که هنگام انتخاب پایان مناسب باید از خود بپرسید عبارتند از: کدام فرآیند اتمام با استفاده مورد نظر محصولات شما بیشتر هماهنگ است؟ آیا خدمات آبکاری و پوشش دهی فلز برای مواد مورد استفاده در پروژه شما مناسب است؟ آیا تکنیک تکمیل می تواند با سرعت تولید شما مطابقت داشته باشد؟ آیا این مقرون به صرفه ترین راه حل است بدون اینکه در کیفیت محصول نهایی خللی وارد شود؟ اگر هنوز مطمئن نیستید، برای کسب مشاوره حرفه ای با یک شرکت آبکاری و پوشش دهی فلز صحبت کنید.

تفاوت بین فلزات آهنی و غیر آهنی؟

انواع مختلفی وجود دارد که فلزات مختلف در آن قرار می گیرند. از فلز مغناطیسی گرفته تا غیر مغناطیسی، شکل پذیر یا شکننده، هر فلز کاربرد مناسب خود را دارد. فلزات آهنی و غیر آهنی هر دو از نظر ترکیب و اهداف متفاوت هستند. به منظور استفاده مناسب از آن ها و خدمات آبکاری، مهم است که بتوانیم بین این دو تمایز قائل شویم. در وبلاگ ما در زیر تفاوت فلزات آهنی و غیر آهنی را بیاموزید.

فلزات آهنی

فلزات حاوی آهن به عنوان فلزات آهنی شناخته می شوند. این بدان معنی است که آن ها از درصد زیادی از این عنصر تشکیل شده اند. فلزات آهنی به دلیل استحکام و دوام شناخته شده اند، به همین دلیل اغلب در کاربردهای متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد از ساخت صنعتی، معماری، مسکونی و موارد دیگر متفاوت است. ترکیب آهن نیز این نوع فلزات را مغناطیسی می کند.

فلزات آهنی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • فولاد: مورد استفاده در صنایع ساخت و ساز ، مهندسی و خودرو.
  • فولاد ضد زنگ: یکی از سخت ترین فلزات و استفاده شده است. فولاد ضد زنگ برای تولید ابزار و لوازم مختلف استفاده می شود.
  • فولاد: بیشتر در تولیدات مربوط به ساخت و ساز ، قطعات الکتریکی و ماشین آلات استفاده می شود.
  • فولاد کربن: به دلیل استحکام آن، از این ابزار برای ساخت ماشین آلات مانند تیغه و مته استفاده می شود.
  • چدن: از این فلز با قابلیت قوی و شکننده بودن می توان برای ساخت روکش منهول ها و بلوک های موتور استفاده کرد.
  • آهن فرفورژه: به طور کلی از این فلز برای تولید زنجیر ، نرده و سیم خاردار استفاده می شود.

حتی با وجود فلزات مقاوم مانند فولاد و آهن، خدمات آبکاری برای افزایش مقاومت استفاده می شود. علی رغم طبقه بندی فلزات آهنی، فلزات مخصوص آبکاری برای برخی مناسب است و برای برخی دیگر مناسب نیست. به عنوان مثال، آبکاری نیکل روشن اغلب برای فولاد ضد زنگ استفاده می شود زیرا ظاهر و مقاومت در برابر سایش را حفظ می کند. به طور مشابه، آبکاری روی برای ایجاد یک مانع محافظ در برابر خوردگی و زنگ زدگی استفاده می شود. به همین دلیل است که جفت شدن با فلز آبکاری مناسب برای طول عمر و حداکثر عملکرد ضروری است.

فلزات غیر آهنی

به فلزاتی که مقدار قابل توجهی آهن ندارند، فلزات غیر آهنی می گویند. علیرغم اینکه به طور معمول از فلزات آهنی قوی تر نیستند، فلزات غیر آهنی نیز مزایای خاص خود را دارند. فلزات این گروه مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند و همچنین چکش خوارتر هستند.

نمونه هایی از فلزات غیر آهنی

  • مس: مس برای برق و گرما بسیار رسانا است، هنگام تولید سیم، دیگ آشپزی، رادیاتور خودرو و موارد دیگر استفاده می شود. به همین دلیل، آبکاری مس برای انواع فلزات مناسب است.
  • آلومینیوم: اگرچه استحکام آلومینیوم کم است، اما به همین دلیل از آن برای ساخت قوطی های غذایی و اجزای هواپیما استفاده می شود.
  • برنج: ترکیبی از روی و مس، برنج اغلب برای تولید اتصالات برقی ، زیور آلات و اتصالات مبلمان مانند دسته کابینت استفاده می شود.
  • فلز روی: یکی از قوی ترین فلزات غیر آهنی، محلول آبکاری روی برای جلوگیری از زنگ زدگی آهن و فولاد استفاده می شود.
  • قلع: قلع حتی بیشتر از آلومینیوم قابل انعطاف است، برای صفحات قوطی های فولادی حاوی مواد غذایی استفاده می شود. این فلز بیشتر به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در باتری ها، کابل های برق و ساختمان ها یافت می شود

تفاوت فلزات آهنی و غیر آهنی

در نهایت، تفاوت بین فلزات آهنی و غیر آهنی در این است که یک گروه دارای آهن است. هر کدام مزایای خاص خود را دارند، سخت است که یکی را برتر از دیگری بدانیم. هنگام انتخاب خدمات ساخت فلز یا آبکاری، نکته اصلی این است که مناسب ترین فلز را برای عملکرد خود مطابقت دهید.

اگر به دنبال افزایش طول عمر محصول خود با راه حل نهایی هستید ، با ما تماس بگیرید. ما طیف گسترده ای از راه حل های فلزکاری مناسب برای انواع مختلف محصولات را ارائه می دهیم. شرکت ما خدمات محصولات پوشش دهی آبکاری را ارائه می دهد. همین امروز با پر کردن فرم تماس آنلاین یا از طریق شماره تماس نانوپلاس در وب سایت ما با ما در ارتباط باشید.

انواع روش های آبکاری موجود در نانوپلاس

  1. آبکاری که به عنوان آبکاری فلز نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین خدمات آبکاری و پوشش دهی فلز موجود است. آبکاری جایی است که یک لایه نازک از فلز روی یک لایه قرار می گیرد. این به طور معمول به این دلیل است که جزء اصلی خواصی را ندارد که به تنهایی انجام شود. در نتیجه یک پوشش فلزی خاص برای بهبود عملکرد محصول استفاده می شود. تکنیک آبکاری طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد که بسته به نوع پوشش فلزی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. از جمله می توان به استحکام، دوام، مقاومت در برابر خوردگی و جذابیت تزئینی اشاره کرد.
  2. گالوانیزه به فلزاتی اطلاق می شود که دارای روی محافظ هستند. هنگامی که محصول در حمام محلول روی فرو می رود ، لایه روی روی آن اعمال می شود. فرایند گالوانیزه برای محصولات ساخته شده از فولاد مناسب است. این امر به این دلیل است که وقتی ذوب می شود، روی با فولاد واکنش نشان می دهد و به هم متصل می شود و یک مهر و موم محافظ ایجاد می کند. حتی اگر قسمتی از فلز آسیب ببیند، مهر و موم به اندازه کافی قوی است تا مناطق باقی مانده را محافظت کند. پوشش روی یک راه حل مقرون به صرفه است که طول عمر محصولات فولادی را افزایش می دهد.
  3. آبکاری و پوشش دهی فلز با روکش پودر بیشتر برای محصولاتی مناسب است که به گزینه تزئینی نیاز دارند. ضخامت آن دو برابر رنگ است به همین دلیل از آن بعنوان محلول با دوام تری یاد می شود. این پودر ذوب شده و روی سطوح در بافت ها و رنگ های مختلف اعمال می شود. پوشش پودری برای اجزایی که حرکت مکرر دارند ایده آل است زیرا هنگام اعمال روی مواد بدون زحمت نتیجه می دهد. محصولات با روکش پودری تمایل به خرد شدن کمتری دارند اما برخلاف رنگ، لمس آنها سخت تر است.
  4. اگرچه این فرآیند شبیه آبکاری است، اما در واقع آنودایز برعکس است. آبکاری می تواند بر روی بسیاری از فلزات مختلف انجام شود، در حالی که آنودایز برای آلومینیوم مناسب تر است. آنودایز ترکیب مولکولی سطح محصول را تغییر می دهد و مزایای مهمی را ارائه می دهد. این موارد شامل کاهش سایش و پارگی، بهبود مقاومت در برابر خوردگی و ایجاد یک استحکام قوی تر است. این روکش فلزی بی رنگ است، اما در صورت نیاز به جذابیت بصری محصول ، می توانید رنگ را اضافه کنید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی ۵۵۰۴۰۷۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر درباره ی موضوعاتی مانند آبکاری و نانو میتوانید به وبلاگ نانوپلاس مراجعه کنید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.